l'ilerget qui abuixint ensinistra els huracans

Era pel carrer i vaig veure-hi una senyoreta de bon veure i encar de millor heure i li vaig dir: I'm feeling celery! (És que mentalment havia traduït 'appy per api, pobrissó.) Em va guaitar com si era un boig perillós, la capdecony. (Mes què hauries fet tu, n'Indíbil, cas que fores estat femella i un paio carallot com tu se t'atansava de trascantó i t'etzibava qualque bestiada així...?) (Tens raó, en Mandoni. Em fotia aital llambrec que era com un tret entre els ulls d'orba ans crua obsidiana!)

les nostres obres mestres, vós

  • http://archive.org/details/@cr_morell/
  • 20100828

    52. ara que m'he mort








    ara que m'he mort







    ara que m'he mort

    i els cucs se'm mengen

    o se'm menja el foc

    somric al foc

    somric als cucs



    car abans d'anar-me'n

    aprenguí a somriure

    aprenguí a dir ep

    a totdéu



    aprenguí a viure

    amb tot allò qui fos

    si fa no fa viu

    i no se'm volgués menjar

    de viu en viu

    mentre fóra viu



    somriguí finalment al gos

    i als brutals

    i llurs bramuls

    somriguí a cada soroll

    i contratemps

    a cada pudor

    a cada maltempsada

    a cada inconvenient

    a cada nyap

    i tap



    i si he anat

    (cada dia pus)

    semblant un nap



    un nap qui va perdent

    suc i ja put



    tant se valia



    car per a això hi som

    per a podrir'ns-hi

    fer'ns-hi malbé

    perdent el suc

    passats

    pudint

    macats

    sens remei

    esdevinguts tot lloques

    i sabaters



    he pertangut

    (em dic)

    hi fui



    integrat del tot

    desintegrat

    integraré el tot



    de l'ombra

    a l'ombra

    i bona nit



    i els dic

    i agraït

    tots els qui em fóreu

    àtoms o ions

    brins o brenys

    brosses o corpuscles



    al capdavall somriguérem

    ca

    això rai



    au res doncs

    torneu's-en

    al tot



    quin gros privilegi

    entre tots

    els qui ens hem estat

    al mateix capoll

    tanmateix doncs

    d'haver adu estat gaire



    d'haver adu viscut gaire

    d'haver somrigut gens



    joiosos al capdavall

    d'haver mai estat inclosos

    al mateix ball sens fre

    ni mesura ni raó



    perduts i retrobats

    i ara perdent'ns-e de bell nou

    en ombres rutilants

    d'oldanes totalitats

    qui col·lideixen

    sense que ningú

    mai pugui tampoc

    alterar-s'hi el fat

    ni menys mai treure'n

    l'entrellat





    dins l'opuscle pus:

    amunt i avall, sóc n'

    La meva foto
    Lleida, Països Catalans
    qui, esllomat sovint de tant haver plegats moixernons, alzinois, gírgoles i pollancrons, nogensmenys malda encar.