l'ilerget qui abuixint ensinistra els huracans

Era pel carrer i vaig veure-hi una senyoreta de bon veure i encar de millor heure i li vaig dir: I'm feeling celery! (És que mentalment havia traduït 'appy per api, pobrissó.) Em va guaitar com si era un boig perillós, la capdecony. (Mes què hauries fet tu, n'Indíbil, cas que fores estat femella i un paio carallot com tu se t'atansava de trascantó i t'etzibava qualque bestiada així...?) (Tens raó, en Mandoni. Em fotia aital llambrec que era com un tret entre els ulls d'orba ans crua obsidiana!)

les nostres obres mestres, vós

  • http://archive.org/details/@cr_morell/
  • 20100723

    51. sense ningú mirant-hi











    deteriorats (si bé no pas alterats) pel vici dels anys







    la casa on fins ara hi era l’ase dels cops

    i objecte de gras ludibri

    fa massa dies que és buida

    i me n’enyor: enyor els insults i els ultratges



    per això m’he vestit i he davallat al carrer

    i sense fer cas dels qui a la cantonada

    hi donen debades diaris

    (muntanyes de diaris que ningú no vol

    il·legibles per llur constant no-res d’insípida xerrameca)

    amb incerts trepigs m’adreç al parc



    els qui adés tant se me’n reien i, sense gaire corruix

    i pus tost de per riure i prou, sovint em colpien

    llur crueltat adotzenada i sense gens d’esbojarrada esquírria

    ara el vici, sobretot el vici dels anys

    els ha deteriorats empobrits malmesos

    llur salut una calamitat

    llur aspecte verament dolorós

    tret que encar...

    tret que encar els rau esme

    per a treure’s de la butxaca el coltell per a clavar-me’l

    si em veuen arribar

    no fos cas que amb set de revenja els vingués a tornar-m’hi



    tret que a frec d’ells somric, mans, bonhomiós

    només hi venia a abraçar’ls!



    car per què entrematar’ns

    si enlloc no hi ha espectadors

    si sempre actuàvem al fosc i en la buidor

    si al parc com al bosc com a la casa no hi ha mai ningú

    ningú qui doni cap figa lloca pel que féssim o desféssim

    si mai...

    si mai no hem fet el ruc sinó per a entretenir’ns

    si tot era per riure

    si tot...

    si tot era...

    si tot era per riure

    tant les vostres riotes i estomacades

    com els meus planys i lamentacions...?




    ni així però no volen que canviéssim cap dels rols

    volen que tot sigui com era

    jo rebent ells pegant

    pels segles dels segles, o millor:

    per als quatre dies que a tots plegats no ens resten de coll



    així doncs el teatret que fem continuarà

    tret que ara encar amb menys de vigoria

    flasc mut escarransit

    sempre erroni rudimentari primitiu

    incrustat d’impureses

    rovellat rugós feixuc fat

    sense ningú...

    sense ningú mirant-hi



    fantasmal teatret de vells qui flonjament s’entrematen

    s’entrematen de mutu amor odiós

    manxols, fent-hi catúfols, tentines

    coents, ja fonent-se en fètid vesc

    entre llords parracs

    a un racó rònec de l’inhospitalari parc fosc



    arc de bosc llefiscosament amorós

    bavadissament cansat

    llepissós llapó amb microbis fútils

    de qui tampoc no val la pena

    d’observar’n l’angúnia

    d’escoltar’n la ranera

    de...

    d’ensumar’n la darrera reverència

    que es resol en pet

    irrespirable i nul.








    dins l'opuscle pus:

    amunt i avall, sóc n'

    La meva foto
    Lleida, Països Catalans
    qui, esllomat sovint de tant haver plegats moixernons, alzinois, gírgoles i pollancrons, nogensmenys malda encar.