l'ilerget qui abuixint ensinistra els huracans

Era pel carrer i vaig veure-hi una senyoreta de bon veure i encar de millor heure i li vaig dir: I'm feeling celery! (És que mentalment havia traduït 'appy per api, pobrissó.) Em va guaitar com si era un boig perillós, la capdecony. (Mes què hauries fet tu, n'Indíbil, cas que fores estat femella i un paio carallot com tu se t'atansava de trascantó i t'etzibava qualque bestiada així...?) (Tens raó, en Mandoni. Em fotia aital llambrec que era com un tret entre els ulls d'orba ans crua obsidiana!)

les nostres obres mestres, vós

  • http://archive.org/details/@cr_morell/
  • 20081015

    34. relliscós entre brees sense lluna









    com tritó il·lunadament









    agafàrem el cotxe a la nit

    i al pàrquing dels magatzems buits

    hi anàrem a rembre un trineu i un carretó

    que havíem subtilment ficat a banda durant el jorn



    els carregàrem darrere

    ens espolsàrem les mans del fang sec

    i llavors ens atapeírem als seients

    i força eufòrics ara ens arribàrem fins al centre



    mentre ells se n’anaven al cafè

    a xerrar-hi amb les famílies

    jo me n’aní a xafardejar entre les tendetes

    especialment el carreronet amb les llibreries de vell

    no podia comprar cap llibre

    i n’hi havia de bons!

    tots eren massa cars pel que duia a la butxaca

    (com sempre pràcticament no re)



    després de fer-la petar una mica

    en una cantonada amb uns coneguts

    qui hi fumaven i hi discutien de futbol i de política

    xano-xano en la foscor

    me’n tornava cap a casa



    abans d’obrir la porta

    he feta espetegar una pixarrada al jardí



    llavors

    dins

    mentre a baix em rentava les mans i la cara

    m’ha semblat sentir soroll a dalt

    o a les escales



    he cridat

    qui hi ha qui hi ha?

    ja heu tornat?




    cap contesta



    allò era estrany

    i m’he temut que no fos cap lladre



    justa la fusta!

    rere una columna de l’escala

    allí hi apareix sobtadament el lladre



    què hi fots?

    li dic somrient perquè sé que tinc l’excusa

    de fer’l malbé si vull

    les lleis de la propietat bé m’emparen!



    mes llavors pitjor

    un altre

    i un altre i un altre

    surten darrere el primer

    cinc lladres armats contra meu



    no tinc gaire marge de maniobra ara

    encara somric però

    car qui té dret a matar’ls sóc jo

    tot i que cal reconèixer que

    la probabilitat que ells em matin sense permís

    és més grossa que no pas

    la meua de matar’ls amb llicència i vistiplau

    de la societat



    havia obert silentment el ganivet a la butxaca

    i de sobte el vaig llençar al cor del primer lladre

    era lleig i degenerat com tots

    i fràgil

    fàcil d’atuir o de pelar

    i aquest precisament tan blancot

    gairebé albí

    i ple de cicatrius i llúpies i brians

    amb uns ulls blaus molt penetrants

    això també



    es va enfonsar

    mentre els altres quatre disparaven

    amb llurs pistoles ensems i a betzef



    immediatament m’havia amagat

    de seguida havia provocat un curtcircuit

    i em movia lleuger i callat com peix de foscor

    (és clar

    érem al soterrani i qui se’l coneix millor?)



    a més

    sabia on el coronel hi havia enfonyada

    una pistola

    (l’únic que al cap de tants d’anys

    devia estar enferritjada)



    tanmateix rai

    no em va caldre espantar-los-en

    els sentia fugir en la nit

    aviant xisclets aliens

    de conill

    i en porreta

    sense botí

    ni arrossegant llur mort



    el mort?

    ah sí

    el sebollírem més tard al jardí

    sota les pixarrades.







    dins l'opuscle pus:

    amunt i avall, sóc n'

    La meva foto
    Lleida, Països Catalans
    qui, esllomat sovint de tant haver plegats moixernons, alzinois, gírgoles i pollancrons, nogensmenys malda encar.