l'ilerget qui abuixint ensinistra els huracans

Era pel carrer i vaig veure-hi una senyoreta de bon veure i encar de millor heure i li vaig dir: I'm feeling celery! (És que mentalment havia traduït 'appy per api, pobrissó.) Em va guaitar com si era un boig perillós, la capdecony. (Mes què hauries fet tu, n'Indíbil, cas que fores estat femella i un paio carallot com tu se t'atansava de trascantó i t'etzibava qualque bestiada així...?) (Tens raó, en Mandoni. Em fotia aital llambrec que era com un tret entre els ulls d'orba ans crua obsidiana!)

les nostres obres mestres, vós

  • http://archive.org/details/@cr_morell/
  • 20081013

    33. peix de foscor dins la nit











    som ombres








    som ombres

    que ens desfem

    en la nit



    com un peix de foscor

    m’abelleix de moure-m’hi

    dins la nit

    i descobrir-hi

    que sota els llivells d’alta complexitat

    que la llum ens pretenia fer veure

    de fet

    hi rau la facilitat



    hi rau la simplicitat

    del dau damunt el dau

    i el dau al dau



    tot tant palès!



    tantes de veritats que només la nítida

    serenor de la nit escateix!



    sense la façana opaca del cos

    les ombres ja no menten

    tot esdevé fàcilment entès



    (i mai

    no n’hi havia

    per a tant)



    les aparences estrafolles s’han foses

    en la negror



    la claror ho enfosqueix tot

    i com més clar més fosc



    escates vibràtils

    efímers llambreigs

    petits miralleigs

    imperceptibles vibracions

    les nostres lleugeres cogitacions

    d’ombres que en desfer-s’hi

    esdevenen indistintes argamasses

    que enllefiscarien

    llimutjaven

    o envernissen

    (fugisseres traces)

    els daus de la nit.











    dins l'opuscle pus:

    amunt i avall, sóc n'

    La meva foto
    Lleida, Països Catalans
    qui, esllomat sovint de tant haver plegats moixernons, alzinois, gírgoles i pollancrons, nogensmenys malda encar.