l'ilerget qui abuixint ensinistra els huracans

Era pel carrer i vaig veure-hi una senyoreta de bon veure i encar de millor heure i li vaig dir: I'm feeling celery! (És que mentalment havia traduït 'appy per api, pobrissó.) Em va guaitar com si era un boig perillós, la capdecony. (Mes què hauries fet tu, n'Indíbil, cas que fores estat femella i un paio carallot com tu se t'atansava de trascantó i t'etzibava qualque bestiada així...?) (Tens raó, en Mandoni. Em fotia aital llambrec que era com un tret entre els ulls d'orba ans crua obsidiana!)

les nostres obres mestres, vós

  • http://archive.org/details/@cr_morell/
  • 20081212

    36. maquinetes espatllades









    perdent, anar perdent és el que toca mentre als afores la fosca va embolicant-ho tot










    he espatllada a dretcient la maquineta de fer poemes

    l’he omplerta de gargots

    la tinta ho anava empastifant tot

    el líquid, l’aigüeta on les lletres que farien els mots hi suraven

    o nedaven com peixets, és ara tota bruta

    i se n’escola per les juntures de la maquineta malcollada...



    abans o després m’ha deguda caure

    veig que bon tros dels cargols estan mig descargolats

    faig com qui gens convençut voldria tornar a collar-los

    no, no la recobraré pas

    tots el peixets confusos, moribunds...



    la minva de facultats

    no és solament als dits i llur traça

    és també entre els engranatges i coixinets

    (esquimats, enferritjats...)

    de la maquineta sensorial fent xup-xup

    sota aquest pansit apedaçat estrenyecaps groguenc...





    la família em convida fora

    viatgem (per a eixorivir-me?) a la ciutat nadiua

    nadiua meua

    i hauria d’ésser doncs qui s’hi reconeix millor

    i nogensmenys re no reconec

    m’hi reconec pitjor...



    de seguida m’he deseixit del grup

    no sé anar mai en boldró

    no puc pensar prou bé entre la xerrameca

    i no vull tampoc que ningú se n’adoni que hi sóc

    (potser segurament que hi sóc de massa)

    i ara, és clar, m’he perdut

    per la ciutat nadiua

    hi sóc en tot l’estrany – no reconeixent ningú

    per ningú reconegut...



    tothom, la gentada en voluda, fent cua a un lloc o altre

    mes mai no faig cua enlloc

    no sóc dels qui fan cua

    m’estim més de pairar-me’n

    quedar-me’n sense, res no és essencial

    deixeu-me doncs anar

    no és que vulgui cremar cua

    és que per a anar a l’altre cantó

    he de passar entre vós

    trist atapeïment per a veure ni sentir quin pallassot...?



    massa de gent pertot

    massa de gent novella, d’on han sortit?

    i sobretot gent d’enjondre

    quina cafetera russa...!



    només un boig damunt una garangola plena de deixalles...

    i, ara que em fonc, a l’altra banda d’avinguda

    on la gent hi és tan escarsa

    una captaire esparracada...

    recorden el mateix poema

    meu

    que tant l’un com l’altre diuen mal dit...



    tot i que aquest parell són (i és d’agrair!)

    dels qui no tenen cap oïdor

    ningú fent cua per a escoltar-se’ls...



    sol estrany perdut i fosc

    i el telèfon de butxaca que no té la bona comunicació

    no truca ningú qui conec

    agafa, si a les palpentes hi toc les tecles

    una altra banal ràdio alemanya

    no truca doncs enlloc

    a part que no veig gens bé què faig

    a poca llum i amb les ulleres perdudes...



    sense ulleres no arreglaré doncs mai tampoc

    aquesta màquina de trucar

    llencem-la a qualsevol bocoi com la de fer poemes...



    i els topants

    els fluctuants topants

    per on passava de petit

    els fluctuants topants envaïts per excrescències

    gairebé irrecognoscibles

    i ja no sé ni tornar-me’n...



    he perdut els meus

    (si mai tenia ningú, els he perduts)

    absent de la ciutat nadiua

    havia anat perdent els vells

    en ecos que s’aprimen fins a la nul·litat...



    ara, a la ciutat nadiua, estranya del tot

    es veu que

    també

    hi perdia els nous...











    dins l'opuscle pus:

    amunt i avall, sóc n'

    La meva foto
    Lleida, Països Catalans
    qui, esllomat sovint de tant haver plegats moixernons, alzinois, gírgoles i pollancrons, nogensmenys malda encar.