l'ilerget qui abuixint ensinistra els huracans

Era pel carrer i vaig veure-hi una senyoreta de bon veure i encar de millor heure i li vaig dir: I'm feeling celery! (És que mentalment havia traduït 'appy per api, pobrissó.) Em va guaitar com si era un boig perillós, la capdecony. (Mes què hauries fet tu, n'Indíbil, cas que fores estat femella i un paio carallot com tu se t'atansava de trascantó i t'etzibava qualque bestiada així...?) (Tens raó, en Mandoni. Em fotia aital llambrec que era com un tret entre els ulls d'orba ans crua obsidiana!)

les nostres obres mestres, vós

  • http://archive.org/details/@cr_morell/
  • 20090127

    37. naturalment indemnitzat











    Intacte








    sembleu carrinclones damisel·les d’honor en boldró homogeni

    vosaltres, tots els rudes mascles qui us repengeu a la barra del cafè.



    per la finestra que a tall de mirall hi teniu darrere les lleixes d’ampolles

    hi veig les ruïnes cremades de l’escabrós edifici dels tallers

    on hom confegia adés el diari que us criticava el poder.



    com es deia el diari, vaig demanant, sense fer gens d’enrenou

    com es deia

    com es deia el diari?




    tots preteneu mai no haver sentit a dir-ne re

    quin diari?

    quin diari?




    i tanmateix tots els rudes mascles, les homogènies damisel·les d’honor

    d’unes noces de disgust, prou pertanyeu al poblet.



    un em diu finalment que encara prendré mal

    i li dic doncs que s’enganya

    que sempre de les condicions més difícils

    n’ixc indemne
    .



    i ara vigileu, faig, amb un dit monitori, que veig al cel la foscor

    i les bromes porten aigua
    .



    i efectivament he anat a pleret fins al capdamunt del tuc

    i a baix tost hi és tot riuada.



    torrentada abrupta que tot s’ho enduu

    i veig també que tots plegats us equivoqueu de viarany

    i que aneu a parar, clavegueram avall, peristàltics

    prepòsters, a la biorxa, a mar.



    ara intacte, tombava l’esguard devers les ruïnes

    on com en garbell o en xarxa alguns s’encallaven, farnats.



    les distàncies són sempre per a mi apamables

    àdhuc sebollides en esborradora aigua

    essencialment pel fet que sé

    nodrir-me

    de qualsevol cosa.



    tot ho tinc doncs pagat

    naturalment indemnitzat.



    els viatges em són sempre profitosos

    el cervell fet un nus que llavors es desfà en troballes inoïdes, ca?



    tot hi era negre i rosa, com un cony, i m’hi enfonsava

    amb els dits dúctils i untats.



    n’emergiré, seriós, lleugerament enformatjat.








    dins l'opuscle pus:

    amunt i avall, sóc n'

    La meva foto
    Lleida, Països Catalans
    qui, esllomat sovint de tant haver plegats moixernons, alzinois, gírgoles i pollancrons, nogensmenys malda encar.