l'ilerget qui abuixint ensinistra els huracans

Era pel carrer i vaig veure-hi una senyoreta de bon veure i encar de millor heure i li vaig dir: I'm feeling celery! (És que mentalment havia traduït 'appy per api, pobrissó.) Em va guaitar com si era un boig perillós, la capdecony. (Mes què hauries fet tu, n'Indíbil, cas que fores estat femella i un paio carallot com tu se t'atansava de trascantó i t'etzibava qualque bestiada així...?) (Tens raó, en Mandoni. Em fotia aital llambrec que era com un tret entre els ulls d'orba ans crua obsidiana!)

les nostres obres mestres, vós

  • http://archive.org/details/@cr_morell/
  • 20090410

    40. prou



    enough




    amb els tragins oblidava aquella dona
    he sortit cuita-corrents a dur-li el beuratge promès
    i l’he trobada sanglotant
    quina vagina fútil la meua (em diu) xorca baciva borda
    i per què ningú hauria doncs de servar-me a l’esment
    qui es persuadeix babau a socórrer la carn revinguda de l’amorfa
    i s’insulta i m’insulta (i en sap
    mots grollers a desdir
    tret que n’estic molt acostumat).


    és que era amb el rasclet recollint les fulles de davant la botiga
    quan un cotxet se’m llença sobre
    em manca la cama dreta per menys d’un centímetre
    i llavors em sembla un cotxet fantasma: no duu qui el meni?
    mes m’he n’adon que hi ha un farcell amorf davant el volant
    farcell amorf com si fos (qui sap) un sac de melons o síndries o carbasses
    tret que a poc a poc la dona –
    les seues popes, el seu ventre, les seues cuixes, el seu cap esborifat –
    van situant-se si fa no fa a l’indret apropiat com ara al cos d’una dona
    i em diu que la perdoni si de cas
    que li acaben de fotre una multa i estava tota desil·lusionada desesperada sense esme
    i que s’ha rebregada en aquest embalum amorf de dona sense ossos
    perquè ha vist que (tanta d’injustícia al món)
    res no valia la pena.


    li he dit què voldria si un gotet de vi dolç per a pair l’esglai
    i em diu que em si em plau amb aigua en té prou.


    anava doncs a anar a la botiga a omplir-li’n un got
    i he vist arribar l’autobús ple de quitxalla
    tots s’han abalançats a la botiga
    volien llet i panets i coca i formatge i xocolata
    i he anat de bòlit una bona estona.


    després he pujat al pis a ficar els bitllets grossos a la caixeta
    i ha sortit mon pare del seu amagatall
    vestit de senglar o de goril·la
    i m’ha atacat perquè em vol fort com tots els seus altres fills.


    m’ha batut i m’ha insultat amb insults i penjaments fats comparats
    en acabat a els de la dona de baix.


    magolat per la lluita extemporània he tornat a la botiga
    i era al taulell somiant despert dilectes delictes
    quan me n’he recordat que no duia a la dona qui cuidava aixafar-me amb el seu vehiclet
    el got ara no me’n recordava si de vi o de llet.


    d’aigua d’aigua (em deia cridant
    i m’insultava a cor-què-vols)
    on m’he posat a riure.

    empatolla’t en el ressentiment
    cada bajanada que dius (pensava)
    et revé amb retrunys de funeral.


    no us advé mai pruïja de pedra tosca (que li deman)
    entrepà amanit amb llamps i bacteris?

    esquerpa em diu que no pas que l’ensarronaré
    que sóc cofoi corc degenerat (un botiguer
    de sina enfitada).

    aixec els ulls a la volta del cel
    esquerdada neu (dic) rebla’m el clau
    i em trec la cigala i me li pix al got.


    ens bevem allò i amb aquest pacte fugim ensems i enriolats
    a veure món amb el cotxet que m’hauria mort
    (incident a l’inici) no feia ni dues hores
    si no hagués estat per aquell clotet providencial
    on encar ahir la gent supersticiosa de la religió corrent
    hi feien cap com pelegrins amargs a llençar-hi
    en pagament de qualque miracle o aparició
    monedes lluents (eren monedes falses de firetes)
    (car tota religió és llautó).

    mon pare de plantígrad amb pèls eriçats d’indignació
    em veu anar-me’n amb la caixeta robada
    em llençaria dinamites nitroglicerines escandalitzat
    tret que només ens llença fats penjaments.


    al cel els trons i les agulles dels llamps
    (que amanirien els bacteris qui feien niu als ulls espies de les pedres tosques)
    el cotxet accelerava
    espasmes de ressentiment sondrollaven el món
    gargots mentals ens decoraven el paisatge nocturn.


    mon pare trobarà al calaix del taulell
    per tota riquesa només una nota on hi diu “enough”
    que la ràbia li faci estavellar-ho tot al vidre de la porta
    que anyocs de vidre foradin ninetes d’infants goluts
    qui entren ensems en marabunta d’autobús merder.


    que un cicló se’ns endugui a visitar noves pols
    enough enough prou.


    dins l'opuscle pus:

    amunt i avall, sóc n'

    La meva foto
    Lleida, Països Catalans
    qui, esllomat sovint de tant haver plegats moixernons, alzinois, gírgoles i pollancrons, nogensmenys malda encar.