l'ilerget qui abuixint ensinistra els huracans

Era pel carrer i vaig veure-hi una senyoreta de bon veure i encar de millor heure i li vaig dir: I'm feeling celery! (És que mentalment havia traduït 'appy per api, pobrissó.) Em va guaitar com si era un boig perillós, la capdecony. (Mes què hauries fet tu, n'Indíbil, cas que fores estat femella i un paio carallot com tu se t'atansava de trascantó i t'etzibava qualque bestiada així...?) (Tens raó, en Mandoni. Em fotia aital llambrec que era com un tret entre els ulls d'orba ans crua obsidiana!)

les nostres obres mestres, vós

  • http://archive.org/details/@cr_morell/
  • 20090506

    41. Marors, Ulls, Lletres








    Dues o tres coses encara més importants












    Lletres









    En la grisor ambient,

    car el món és una plana de paper amb ça i lla grops oblongs

    i pertot, cel avall, lletres negres que constantment hi plouen,

    hi plouen, doncs, com mosques, lletres.



    Per terra, com gotes, s’hi amunteguen lletres.



    A pancartes més pastoses que no la pròpia grisa atmosfera,

    lletres s’hi encasten

    que sempre diuen, segures, el què,

    l’autèntic què de la qüestió,

    l’autèntic què de la qüestió que els poses.









    Marors






    Mentre baixava les escales cap a la porta

    on em semblava que trucaven,

    aquest és el pet més llarg, sorollós i pudent

    que mai no em feia a la vida.



    Per què tria mon pare, precisament llavors,

    de tornar de les foscors resclosides de baix,

    i, mentre obr la porta, pujar les escales ara massa densament fètides,

    de tal manera que ni pot (no n’és capaç, s’hi ofega),

    mentre, darrere la porta, al carrer, no hi ha ningú?



    Per què mon pare, tots aquests anys mort, tria avui

    (aquest moment repugnant, el pitjor que mai no he tingut),

    per a tornar a pujar de baix,

    escales amunt,

    on el meu pet feixugament roman,

    com monstre a mig podrir qui en la pudor es rabeja?









    Ulls







    Amb l’espasa li trec un ull,

    i elegant me’n torn de bracet amb la damisel·la,

    ara, pel meu acte ínclit, escrú, estrenu, ardit i justicier desagreujada,

    alhora que qui l’escarní roman fet un parrac de sang i tendrums al racó.



    Me n’adon tanmateix que el seu ull solt, escús, contumeliosament pervers,

    vermell, esbatanat, insolent,

    del pescant estant,

    el turmell m’escoseix de la bella dama...



    Ah, nou, més greu, insult!

    Allò m’empoixevoleix pus encara!



    Amb l’espasa ara

    li travessaré el cor, mesquí farcell de carnús d’insultador qui

    al racó de l’església rònega s’arrepapava.












    dins l'opuscle pus:

    amunt i avall, sóc n'

    La meva foto
    Lleida, Països Catalans
    qui, esllomat sovint de tant haver plegats moixernons, alzinois, gírgoles i pollancrons, nogensmenys malda encar.