l'ilerget qui abuixint ensinistra els huracans

Era pel carrer i vaig veure-hi una senyoreta de bon veure i encar de millor heure i li vaig dir: I'm feeling celery! (És que mentalment havia traduït 'appy per api, pobrissó.) Em va guaitar com si era un boig perillós, la capdecony. (Mes què hauries fet tu, n'Indíbil, cas que fores estat femella i un paio carallot com tu se t'atansava de trascantó i t'etzibava qualque bestiada així...?) (Tens raó, en Mandoni. Em fotia aital llambrec que era com un tret entre els ulls d'orba ans crua obsidiana!)

les nostres obres mestres, vós

  • http://archive.org/details/@cr_morell/
  • 20090831

    44. (enllestint) (dient-t'ho)






    fets fets






    hom

    vol

    bon

    vol

    pel

    tot

    i fer-ho



    i dir:

    doncs bé.
















    credo







    crec en els arbres

    crec en les pedres llisquents vora l’aigua

    crec en la cançó de la natura

    crec en els ocells i llur ardidesa—



    crec en la beutat murrieria i tendresa de les femelles—



    en tot això crec

    i en la victòria

    i, morint-me, això m’enduc:

    imatges sentors i sons fets

    pels miracles de la contemporaneïtat—



    fonts vessants bolets

    neus fruits tronades

    insectes

    colors

    rebosts

    jugades—



    llavors un darrer somriure

    contra la malignitat de tot dolor

    i au

    cop de cap

    i som-hi, fet.





    dins l'opuscle pus:

    amunt i avall, sóc n'

    La meva foto
    Lleida, Països Catalans
    qui, esllomat sovint de tant haver plegats moixernons, alzinois, gírgoles i pollancrons, nogensmenys malda encar.