l'ilerget qui abuixint ensinistra els huracans

Era pel carrer i vaig veure-hi una senyoreta de bon veure i encar de millor heure i li vaig dir: I'm feeling celery! (És que mentalment havia traduït 'appy per api, pobrissó.) Em va guaitar com si era un boig perillós, la capdecony. (Mes què hauries fet tu, n'Indíbil, cas que fores estat femella i un paio carallot com tu se t'atansava de trascantó i t'etzibava qualque bestiada així...?) (Tens raó, en Mandoni. Em fotia aital llambrec que era com un tret entre els ulls d'orba ans crua obsidiana!)

les nostres obres mestres, vós

  • http://archive.org/details/@cr_morell/
  • 20090901

    45. truita de nítols amb ferralla













    Tots fórem truita







    Quan t’aixeques i baixes a ciutat

    i te n’adones que els nazis de la nació enemiga tot ho han ocupat

    amb cada lloc clau amb un beneit armat

    i vas d’un cantó a l’altre esbalaït, ànima-esberlat

    i camines amb molt de compte, gens esburbat

    no fos cas que t’embarranquinessis o et fiquessis a cap mal costat

    sentint-te tothora com tothom vigilat

    i com més t’endinses pitjor esdevé

    pertot arreu empès i humiliat

    havent de fer rialletes als enemics més mesquins i pecs

    fins que ja no et trobes l’infiltrat qui et diu: et donaré

    papers falsos, vine’m darrere


    i hi vas, dissimuladament

    tret que l’estació del funicular que fuig de la ciutat podrida

    on entres avalat per l’infiltrat és tanmateix tan cafida

    hi ha una gernació tan gran que ni gairebé no hi caps

    i pitjor: hi perds de vista l’infiltrat

    i en aquell instant arrenca el tren que puja a muntanya

    lluny del femer envaït

    per la rauxa induït hi puges abans les portes no espeteguin, tren atapeït

    i ara dins, amb les teues ambigües mans d’escriptor

    d’on qualque anell ara i adés en cau a cap mà llorda de possible delator

    qui sobtadament emmudeix

    ningú no acaba de saber si cal prendre’t per qui, si per nazi o per aliat

    i vas prou allerat amunt i avall

    i a cap indret de cap compartiment no trobes l’infiltrat

    qui t’hauria proveït amb ficta documentació

    fins que no et trobes al darrer vagó

    on els monstres hom ha amuntegats...



    Rere el darrer vidre la muntanya s’esbiaixa vertiginosament

    si el cable es trenqués

    si el tren s’estimbés

    quin terrabastall i quin desori no hi hauria

    tots fórem al cor de la ciutat podrida

    truita de sang i vidre i ferros rovellats

    i veus en la teua imaginació llavors tota esperança feta miques

    i et dius que déu-n’hi-do si són aleatoris els resultats

    i amb quina facilitat s’estronca la llarga guerra que pronostiques

    i s’escau llavors que a un dels monstres particularment fastigós

    li vingui per vindre’t a emprenyar

    sense pietat l’has de bastonejar

    prou ets del qui creuen que al món no hi ha prou lloc

    per a monstres ni per a malparits...



    El monstre caigut veus els altres monstres tirar-se-li damunt

    n’hi ha un de gros molt repugnant

    se li asseu a la cara

    fins que no l’ha ofegat

    les convulsions agòniques del caigut cagat

    t’impel·leixen a desviar els ulls

    a esguardar finestra enllà...



    Ara hi ha pins

    el dia és clar.










    dins l'opuscle pus:

    amunt i avall, sóc n'

    La meva foto
    Lleida, Països Catalans
    qui, esllomat sovint de tant haver plegats moixernons, alzinois, gírgoles i pollancrons, nogensmenys malda encar.