l'ilerget qui abuixint ensinistra els huracans

Era pel carrer i vaig veure-hi una senyoreta de bon veure i encar de millor heure i li vaig dir: I'm feeling celery! (És que mentalment havia traduït 'appy per api, pobrissó.) Em va guaitar com si era un boig perillós, la capdecony. (Mes què hauries fet tu, n'Indíbil, cas que fores estat femella i un paio carallot com tu se t'atansava de trascantó i t'etzibava qualque bestiada així...?) (Tens raó, en Mandoni. Em fotia aital llambrec que era com un tret entre els ulls d'orba ans crua obsidiana!)

les nostres obres mestres, vós

  • http://archive.org/details/@cr_morell/
  • 20100312

    47 i 48 (dos sosveniments)








    47.sosveniment del temps on era a mig esculpir (ans no sóc irredimible nyap)








    encar ens fèiem il·lusions

    encar vèiem patrons sensibles

    afaiçonant entrellats de mons



    ens ficàvem a casalots arruïnats

    en despenjàvem quadres i miralls



    em vestia amb roba bruta de femella

    llavors m’esperava pacientment a la vorera

    on no em jaquia regirar sinó pels innocents



    tothom altri càmeres els captaven

    perquè els inquisidors els burxessin més tard els ulls



    onírics

    amb virolla de barnilla t’apolleguen l’ull

    llordes valquíries fartes

    t’alliberen d’un pes



    mentrestant ni em moc

    rac ragut, com mort



    en mortalla com en garsó

    a punt que em plantessin per sempre pus

    al cementiri



    del minaret de la mosquea estant

    el muetzí et recorda a esgüells

    que ets una merda



    hi ha un mirall o un aparador

    sotjat pel sotjaire

    jo sóc jo perquè em sotj

    i perquè m’he sotjat sé on fóra erroni d’anar

    més val no anar mai enlloc



    monòton monàstic

    la ptomaïna de cucs i verdets

    fent-se escudella a l’olla asclada del cos

    fent-se escudella no fos cas

    que acabés fent-me escudella

    zub-zub xup-xup

    esclat



    bona cara quan morirem



    torna-te’n enlloc



    rabit com qualque pedant

    davant com és tot de coherent

    bona cara, bona cara!



    els encenalls de la bestialitat apagats només pixant-m’hi

    serè rellotger, em diré Quirze

    col·lisions d’ombrel·les duran en naufraig rellotges

    qui a erupcions apariaré



    tenebroses ombres duu la nit

    la nit tangible d’intermitents espòndils



    agressors d’estàtua

    antropomòrfobs

    virolles de mangalins us travessaran

    sereu patafi on patafi em volíeu



    i ara nyec!

    el nyap fa nyaps



    he mort el diable! he mort el diable!

    he salvat el poble, cavaller qui só, marquès molt noble

    extàtic estàtic



    gossos de pagoda ensumant-me els esclops

    el boll taboll als ulls qui em ploren

    tenim n’Ariadna entre càmfores, no pas arnes



    batec per tu corc gripau tritó

    escorpí escurçó

    cuques qui goseu atansar-vos-em

    si arrisqueu pisqueu



    bon plom de Galena per a tos escandalls

    arpons cantimplores cercapous

    he sentides totes les ràdios de l’univers



    et fotré un carquinyol

    diu la mare a l’infant



    entre els pelegrins farts

    la superstició essent infantilisme

    cada pelegrí és ruquet infant qui rep clatellots



    l’estàtua se’n riuria amb llavis nabiu

    genives cirera



    elèctrics espurneigs

    tot cremarà i ens faran sobre pagar sofres i arsies



    amb ullals despullats arrumbéssim cap als cims

    sense templets

    allí trobaríem socors

    com cap gaiol al prostíbul



    fugíssim dic en plena tempesta

    de les enganxifoses firetes

    tant de vesc mentider papissot

    ens enfita




    fútil tendresa

    amb agror a terminis



    ara buit

    corcada estàtua



    enduus-te’m vent



    sóc corquim

    qui només esdevé antropomorf

    per cap casualitat



    m’autodeclarava nyap

    somric entre neus

    dormia com soc.
















    sosveniment dels anys joves on encar era algú







    de nit avençant per capçanes

    per capçanes de boscs

    de boscs en illes amorfes entre tràfics



    entre tràfics rabents i udolants

    de folles lluminàries



    vigilant tostemps que no em despengés

    que no m’estimbés

    sobtadament de part de per les vores

    les vores esfilagarsades entre fums i boires

    entre fums i boires i foscors sollades



    les vores indistintes

    no pas gaire ben delineades



    i aleshores finalment davallant

    curosament devers on la ciutat reneix

    i veure-hi ah...!



    veure-hi accidents renovellats incessantment

    on tot i que hi fóra testimoni

    on tot i que en sóc palesament testimoni

    ningú no troba que faig prou goig físic ni mental

    per a tindre’m a l’esment

    i mai no m’és doncs permès de donar-hi

    cap parer



    cap parer, cap parer

    i ara som-hi car és tard i vol ploure

    ara som-hi que es fa de matí

    i aviat s’hi veu



    com enmig d’enlloc

    fent caminet apa...!



    surt el Solell gloriós i heus-la...!



    gloriosa resplendent miraculosa

    la catedral

    la catedral de nostressenyor el datpelcul

    amb escalinates bisbals

    d’impressionant volada

    amb atris i columnates i minarets i catralls i farfolla



    mes de primer ai...!

    que m’estic cagant

    i enlloc de la catedral ni voltants

    on els pelegrins agrumollats comencen de fer-hi cap

    poc m’és mai gens permès...

    enlloc de la catedral ni edificis satèl·lits

    on a immenses onades els devots pelegrins

    comencen ja de fotre-hi un endimoniat xivarri

    poc m’hi jaqueixen buidar els budells

    (no m’hi jaqueixen ni rentar el nas

    ni atansar’m a cap font ni sisvol a beure-hi cap glopadeta)

    d’on que els budells els buidi

    d’estranquis molt discretament

    a la mà



    a la mà, a la mà

    enfonyada dejús els saragüells



    i ara la mà la tregui cagada

    un palter sucós i acimat

    i la buidi doncs a cap paperera

    o cossi d’escombraries darrere cap restaurant

    sense que ningú no se n’adoni

    i sense embolicar no fos cas que cap altre xipòtol

    confongués adés el palter per cap entrepà

    no fóssim malparits



    tret que ara la mà me la torcaré

    al pèl sedós de les gossetes burgeses qui acaronaré

    tot i el fàstic que em foten

    car a cap font miraculosa no m’és permès

    no m’és permès, no m’és permès

    de fotre-hi acte de presència

    prou vigilen els vigilants perquè xipòtols de lluny

    marcats no-ningús

    mai s’hi atansin



    i som-hi som-hi

    tant se val

    a la feina...!



    a la feina hi manca gent

    a la feina qui hi manca sóc jo

    tot i que és clar mai ningú no m’hi trobaria a mancar



    hi faig de “guia” per als turistes més pecs

    qui no comprenen cap dels idiomes corrents

    els ho dic “tot” en qualque bord garlar

    en qualque obscur argot

    que amb prou feines sé i que doncs dec dir prou tortament

    tret que és clar ningú no esperaria pas mai re millor de mi



    els faig de guia voluntari

    impagat

    sempre confiant que al capdavall

    algú hi haurà capaç de cap mínima despesa

    de cap propineta cap al carallot

    qui tant s’esdernega perquè ho comprenguin tot

    propineta doncs que si mai cau caigui ben magra

    tot i que tant se valgui

    car el que compta és que hom en surti ben content

    de l’explicació

    aquesta és la qüestió

    sóc un home complidor

    que entenguin bé perquè nostressenyor

    el datpelcul és el més just

    sacrificat

    benaurat

    tararat

    i distribuïdor, jotfot, de bons miraculosos dons

    de tots els nostressenyors de totes les catedrals

    i sacres casalots del món



    ell sol entre tots els altres déus

    ofereix el seu cos en suplici sencer

    fent-se donar sense cessament pel sac

    oferint-se a la violència del mascle brutal

    perquè tots els pecats li siguin remuts

    i etc i els de la població en general

    pilotant ell un cos espatllat

    pelegrí vers l’estel perit on tot mort rau...



    i tot això fins que no es faci fosc

    i tothom no se’n torni a fondes i hotels

    i doncs jo també

    amunt amunt

    ja nocturn damunt les capçanes

    de les illes foscoses trèmules tèrboles

    entre tràfics d’intensitats esbojarrades

    i tanmateix prou tipet i satisfet

    d’haver anats rescatant entrepans mig rosegats

    i adu d’altres llepolies no pas acabades de raure

    dins papereres i racons i cossis d’escombraries

    on sovint les meues merdes

    perfumaven així mateix

    tot plegat

    l’ambient tan sagrat

    de tot allò.







    dins l'opuscle pus:

    amunt i avall, sóc n'

    La meva foto
    Lleida, Països Catalans
    qui, esllomat sovint de tant haver plegats moixernons, alzinois, gírgoles i pollancrons, nogensmenys malda encar.