l'ilerget qui abuixint ensinistra els huracans

Era pel carrer i vaig veure-hi una senyoreta de bon veure i encar de millor heure i li vaig dir: I'm feeling celery! (És que mentalment havia traduït 'appy per api, pobrissó.) Em va guaitar com si era un boig perillós, la capdecony. (Mes què hauries fet tu, n'Indíbil, cas que fores estat femella i un paio carallot com tu se t'atansava de trascantó i t'etzibava qualque bestiada així...?) (Tens raó, en Mandoni. Em fotia aital llambrec que era com un tret entre els ulls d'orba ans crua obsidiana!)

les nostres obres mestres, vós

  • http://archive.org/details/@cr_morell/
  • 20100718

    50. als Magatzems Imperials







    3 aprenents






    als Magatzems Imperials

    3 aprenents d’investigador policíac

    endevinen pastosament regirant-me les butxaques

    que sóc al capdavall l'assassí



    3 aprenents de metge

    estatueixen en acabat que m’han tocat i retocat

    que sóc ausades l’assassinat



    als Magatzems Imperials

    3 aprenents de fuster

    m’han mès a un sarcòfag casolà

    les estretors del qual no em lleixen ni respirar



    3 aprenents de florista

    m’han introduïts vulguis no vulguis garçons

    a cada forat – boca oronells ulls

    que m’hi cresquessin més tard arbres decoratius

    commemoratius on garses parlaires s’hi fessin

    prèdiques i nius



    3 aprenents d’àngel de la guarda

    m’han dut a manès al crematori etern

    on l’ànima no se’t consum

    ans et bull en fètides bombolles per sempre pus



    3 aprenents als Magatzems Imperials

    de dependent corrent i vulgar

    m’han llavors volgut vendre una pluja ràpida

    que se m’endugués doncs lluny de cap novell perseguidor

    que se m’endugués relliscant-hi

    fugisser i esquiu

    claveguerams avall cap a cap millor riu.





    dins l'opuscle pus:

    amunt i avall, sóc n'

    La meva foto
    Lleida, Països Catalans
    qui, esllomat sovint de tant haver plegats moixernons, alzinois, gírgoles i pollancrons, nogensmenys malda encar.